Onsdag hemma i Vindel-Ånäset

Go morgon

I dag har vi -15, det kändes lite kyligt att lägga ut Jill i vagnen, men hon älskar att sova ute.

Jag och Vilda och Ingemar gav hästarna morgonmat och släppte ut dom i hagen kl 0600. Hästarna har fått rundbalar i hagen och dom älskar det =)

Jill har haft en period där hon från 0200 vill äta helst en gång i kvarten, men nu det sista 4 dagarna så har hon sovit bättre och det är skönt för oss båda. Jag är lite så trött.

Nu har hon ätit smakportioner i ca 2½ vecka och det går jätte bra. Hennes favorit är potatis med palsternacka och katrinplommon pure till efterrätt.

Hon bara växer och växer, det kändes som i går att hon rymdes på min under arm. Jag är så tacksam för att jag får vara med om det här=) Känslan med henne är obegriplig.

Jag har ju lovat att visa bilder på hur ladugården såg ut innan vi byggde och sen hur det växte till en trevligt stall =)

Ska försöka att hinna det i dag =)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det otroligt vad fort det går :) I bland önskade jag att jag kunde stanna tiden som en klocka bara för att få njuta lite längre :)

Och så länge det inte blåser rakt in i vagnen är kallgrader inga problem. Känns hon varm och go när du tar upp henne så har hon haft det bara skönt under sovstunden.

Ha det gott och pussa lilltjejen från oss alla i Håkis :)

2010-11-17 @ 07:03:29
URL: http://asaahlenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0