Munsboro Dice

I går åkte Jill, jag och Ingemar kl 0700 och möte Lena just utanför Sundsvall och hämtade vår nya ponny Dice en Irländare, född 2005.
En jätte fin och försiktig kille. Vi märkte inte av honom på hela resan hem.

Vendela har vart på praktik hos Lena och fick då rida honom under den veckan. Hon är så kär. Hon berättade att han var så fin att rida men lite grön och att hon aldrig ha känt sig så trygg som när hon fick hoppa honom.

Jag och Ingemar gick ut till stallet strax efter 0600 och fodrade och släppte ut alla hästar. Det kändes som att Dice hade bott här hur länge som helst. Han var kollugn och hade legat ner i natt ,han hade spån på innetäcket.

Jag släppte ut Freja först (som han gick med i hagen i går) och då gnäggade ha lite efter henne.
Så han är nog lite kär i gamla damen=) 

Jill sov ganska bra i natt. Just nu sover hon ute i vagnen. La ut henne strax efter 0600, hon brukar sova 3-4 tim på morgon. Sen ska hon äta och leka lite.

I dag ska vi till Umeå och hämta Vilda, Vendela.

Wozze har vintervila just nu. Längar tills vi får komma i gång.

Ska snart lägga ut bilderna på stallet, jag råkade radera alla kort på kameran =( kostade oss 500 unödiga kr, men det gick att rädda så nu har jag alla kort på en dvd, skönt =)
Jag har lärt mig nu att radera bilder direkt i kameran och inte via datorn.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: vendela

lääängtar till att se honom i vårat stall, sötnosen!

duktig du är på att blogga nu annis;)

2010-11-29 @ 09:18:51
URL: http://vendelalas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Va roligt med en ny liten sötnos.

Ha det :)

2010-11-29 @ 13:18:25
URL: http://asaahlenius.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad roligt :D Kan du lägga upp en bild på honom? Nysiken ;)

2010-11-30 @ 22:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0