Cassius Y. till salu!


Nu har vi betsämt oss för att sälja Casse. Men vi kommer så klart att vara mkt noga med vem som får köpa honom.
Vet ni av någon seriös hästmänniska så tipsa dom gärna om Casse.

Jag har lagt ut honom på www.hastnet.se 
Här nedan kan ni läsa lite om honom. 





Sugarcane Hanover-Claudia Y.- Choctawe Brave
2001
1.63

Casse köpte vi -07 Magnus och jag äger honom tillsammans med Tomas Granström.
Han är en väldigt känslig och försiktig häst som nästan ber om ursäkt för att han finns. 
Casse är  väldigt  snäll och go. Han kan busa lite med dreamen men sen visar han att det är han som är chef i hagen och det är inte svårt när dreamen är en fegskit =)

Magnus har verkligen gjort ett super jobb med Casse. Han hade aldrig vunnit ett lopp innan vi tog honom.
Sept-07 så tog Casse sin FÖRSTA SEGER sen har han bara gått från klarhet till klarhet.
Okt -08 så tog han en v.65 seger och 40 000 i första pris =) 

Jag red in Casse -07. Han är väldigt snäll. Väldigt trevlig i formen i skritt och trav. Vi har inte jobbat så mkt med galoppen än. Eftersom han har så stor gång så har inte så lätt för att galoppera. Men han blir starkare och bättre hela tiden.
Casse är inte så mkt hoppad men han tycker om att hoppa. Han hoppar allt men han är inte så rädd om sig.

Casse är mkt snäll att köra både hemma och på banan. Alla kan köra honom. Min sambo Ingemar som aldrig har hållit på med hästar kör honom själv utan problem.

Han är en rejäl travare, stark, uthållig och travsäker och väldigt startsnabb.
I lopp så tål han att göra mkt själv. 
Han vet vart mållinjen är och vill vara först.

Vi tror att han även skulle göra bra ifrån sig i monté så vi har varit sugna på att kvala honom. Men eftersom jag och Magnus separerade för ca ett år sen så har vi inte startat någon av hästarna.

Rekord 17,2k *16,7m 21,0l *15,7ak 16,7am

Starter i livet:  50st  Placeringar (1-3):  3-4-1  Insprunga pengar: 104 800 kr

Kommentarer
Postat av: johanna Persson

vad tråkigt att ni ska sälja honom ;/

2009-11-27 @ 18:36:19
URL: http:// jojiiz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbar inte du på hippologum längre :O`?

2010-01-07 @ 00:14:09
Postat av: Kicki Gårdh-Käld

Hej.Måste säga att jag är helt förälskad i din häst.Synd att skattemyndigheten ska ha mina ynkliga pengar.Jättefin

Hälsningar/Kicki

2010-01-12 @ 12:00:52
URL: http://www.stallpuls.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0