Woezer



Oklund-Ewaldie-Notaris
2003
171,5

Jag köpte Woezer okt 07 från Frans Burgers i Holland.  http://www.burgers-stables.nl/  
Wozze kunde inte så mkt när jag köpte honom, Han var då riden i skritt, trav och galopp men inte alls utbildad.
Han hade hoppat ett litet hinder längs en långsida.

Men han löshoppade jätte bra med en otrolig spänst. 
 


Wozze är en mkt snäll och lung i all hantering och skötsel, han älskar när man pysslar med honom särskilt när man kliar honom på halsen då kan han stå i flera timmar med sitt tunga huvud på mitt och mysa =)

Han är mkt trevlig att rida. Känslig, pigg men kan väldigt lätt att bli spänd så det får jag jobba mkt med.
Speciellt på tävling, nya platser. Han är inte speciellt tittig på hinder men allt utanför är väldigt farligt.
Så mitt upplägg har varit att åka med honom på massa nya platser och tävlingar och det verka fungera. Dom tre sista tävlingarna har han varit väldigt lung och väldigt ridbar =)

Vi började våran tävlingskarriär mars-08 han fick starta en 0.90 och 1.00 i Luleå. 
 


Sen efter det har han tävlat 1.00 och 1.10 till vi debuterade nat 1.20  i maj- 08 och han var felfri =)



Sen har han fått tävla 1.10 och 1.20 tills han fick starta sin första 1.30 i Kågedalen juni-09 med två ner slag.

Den 8/8 gick han sin fjärde 1.30 med ett nerslag.



Jag ser verkligen framemot mina år med Wozze =)

Kommentarer
Postat av: Petra Björnerbäck fd Lundberg

Anna, vilken fin häst du har! Det ser inte ens högt ut när han hoppar 1,30...



Vad glad jag är för din skull!!!

2009-09-13 @ 20:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0